Monday, February 7, 2011

Most Powerfull Bb Gun

Ciò che piace all'italiano qualunque(mente)

talk about the "beautiful " there have been many, perhaps too many, and difficult to reach a useful conclusion for the dialectic between different stakeholders . Everyone has their own idea, do not you put never agree.
talk about the "pleasant " However, there have been few. This is because it is often given for granted and everyone thinks they know what they're talking. But sometimes it confuses the same.
I borrow the definition of its Kant Critique of Judgement nice to clarify the terms of Kant's aesthetics and to shape a critical thinking on contemporary cinema:

"In every performance I say that it is at least possible that it (the knowledge) is related to a pleasure. Of what I say nice I say that it produces in me really pleased. "

The same definition appears to be obvious, but we must go even deeper to get where I'm going to go. Kant says that pleasure is the pleasure, anticipating some of the themes of psychoanalysis, and that is proper to man to judge a performance (artistic or not) according to the categories of his own pleasure. We like nice, it seems obvious but is not at all. This is a truth that brings any proceedings at its root, every castle built in the air and any aesthetic theory is roughly the size of the anchored desire and pleasure agreeable.
The nice thing is another story, not talking about this. Not everything we like is nice, but all the things that we like is nice.

And while on the subject of Kantian philosophy, which deeply influenced the way I di vedere le cose, voglio dividere questa rappresentazione in forma e contenuto e dire che posso riconoscere (e generare) un contenuto piacevole ed una forma piacevole, così come un contenuto spiacevole ed una forma spiacevole.

La riflessione nella sua forma verbale è scaturita da una delle tante conversazioni in macchina con il Green e proprio con la revisione di uno dei suoi lavori (che sospetto sia stato altrettanto influenzato da quella discussione e che vi invito a seguire sul suo Blog ) vorrei proseguire il discorso.



Il pregio di questi Kiwi si nasconde nella loro ambivalenza. Il contenuto è decisamente sgradevole, è una difficult to accept as truth the great revelations of contemporary philosophy, but the whole is enclosed in a very pleasant. A simple animal, but funny bastard, that tells the hard truth that many do not want to accept. Nihilism beak. The Green
plays on the dichotomy form / content and attention of the viewer of his art, as well as traditional and satirical vignette, creating a product that is not entirely pleasant but not entirely unpleasant, because it is the contrast generate reflection and criticism.

Passing over and coming to our beloved cinema, I would like to briefly mention one of the cases da blockbuster di questo periodo e confrontarlo con una delle pellicole più odiate del cinema italiano.

Qualunquemente di Antonio Albanese non sarà sicuramente all'altezza di Salò e le 120 giornate di Sodoma di Pier Paolo Pasolini, ma qualcosa in comune ce l'hanno. Entrambi riflettono sulla situazione politica/sociale dell'Italia contemporanea.
Mentre Pasolini, eterno reduce del fascismo , rappresenta le orge dello strapotere di regime attraverso uno spettacolo cruento, osceno e al limite del pornografico; Albanese sviluppa una commedia sulle stesse tematiche e permette all'italiano comune di farsi una risata amara.
Gli elements that constitute the two films are the same, but the staging is ordered in two sizes and two very different times. This brings me, returning to the Kantian discourse to a conclusion very "unpleasant" for the whole of Italy and for the common viewer, lacking any eye digger.

The book can not be judged by its cover? Ok, it's unethical, but it's the cover that gives us the first impression of the contents of the book, the cover is the form. A nice cover is a good start for a pleasant book.
The eye of the viewer stops common to the cover to the package. Not interested in the contents of the package.
Qualunquemente è un bel pacchetto, divertente (manco troppo), colorato e tanto tanto italiano, per dirlo alla Stanis LaRochelle , e per questo piace.
Salò inizia come un film spiacevole, prosegue come un film spiacevole e finisce in maniera sempre più spiacevole. La forma di questo film procurerebbe piacere solamente ad una mente malata, ad uno spettatore dalla personalità contorta, un voyeur , un maniaco sadico. Pasolini è al corrente di tutto questo e proprio per questo motivo ha voluto fare un film spiacevole: per vedere se l'italiano del suo tempo riusciva ad andare oltre le apparenze. Purtroppo non ci riesce e continua a non riuscirci, perché dove si parla di Salò se ne parla male.

Paradossale il fatto che l'aggettivo capolavoro possa essere attribuito ad un film spiacevole, ma è proprio questo il punto della critica, o no?

0 comments:

Post a Comment